• یکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۹
  • الاحد ١٤ ربیع الثانی ١٤٤٢
  • Sunday, November 29, 2020
صفحه اصلی
سلامت و محیط زیست
ایمنی و حوادث
مدیریت بحران
علمی
بین الملل
rss
کد مطلب :   286 تاریخ انتشار: 
شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
- 00:58 تاریخ آخرین ویرایش :
  1393/09/02
 
 
ایجاد تحول اساسی در ایمنی وسایل نقلیه نیاز به سرمایه گذاری دارد
ایجاد تحول اساسی در ایمنی وسایل نقلیه نیاز به سرمایه گذاری دارد که این امر هدر دادن منابع کشور نیست بلکه برای کشور سود دهی دارد
ایجاد تحول اساسی در ایمنی وسایل نقلیه نیاز به سرمایه گذاری دارد

دکتر سوری استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و رئیس مرکز تحقیقات ارتقاء ایمنی و پیشگیری از مصدومیت ها در گفتگو با پایگاه خبری hse گفت :در کشورما متاسفانه این عادت باب نشده که مردم حتی برای ایمنی خود هزینه بپردازنند یا بعضا برای رنگ خودرو حدود یکی دو میلیون کمتر یا بیشتر هزینه میکنیم که تاثیر درقیمت بازار می گذارد که  رنگ خودرو که هیچ تاثیری در ایمنی سرنشین و مردم ندارد . ولی برای وسایل ایمنی خیلی ها حاضر نیستند هزینه بپردازند که اگر آموزشهای کافی در این گونه موارد به جامعه داده شود انتخاب مردم بر این اساس می شود که چگونه جان خودشان را و خانواده خود را حفظ کنند

 

وی افزود: دولت محترم باید خیلی فعالتر و جدی تر و بیشتر وارد عرصه پیشگیری از سوانح ترافیکی شود که این امر یک التزام سیاسی احتیاج دارد و در واقع مهره های کلیدی تر حکومتی در این عرصه صحبت کنند که درطول سال در مجلس شورای اسلامی چند بار بحث های مربوط به ایمنی و پیشگیری از سوانح را از زبان رییس جمهور محترم وزرای محترم، وزیر بهداشت، وزرای مرتبط ، وزیر آموزش پرورش را که  دومین علت اصلی مرگ در کشورمون هست را می شنویم

 

وی یادآور شد:  متاسفانه کشورما از لحاظ مرگ و میر سوانح ترافیکی به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت کشور پنچم دنیاست، و این مشکل به طور کامل اولویت اساسی کشوری است و نمی توان ان را فقط به پلیس و ارگان هایی که وجود دارد واگذار کرد. طبیعتا کاهش مرگ و میر ناشی از سوانح ترافیکی ممکن است  در قدم های اول با اعمال قانون و مقررات  و قهریه بتوان  کاهش داد ولی بعد ازاین کار نیاز به کار تحقیقاتی وکار دولتی و حکومتی دارد و باید حمایتهای پژوهشی و تحقیقاتی گسترش پیدا کند باید التزام سیاسی ایجاد شده و در مرخله بعدی  به عنوان یک اولویت در کشور در نظر گرفته شود

 

دکتر سوری خاطر نشان کرد: حجم زیادی از صحبتها صرف مطالبی می شود که هرگز در حد و اندازه ی مشکل سوانح ترافیکی    نیست . با حادثه  سقوط یک هواپیما چند روز جامعه درگیر این موضوع است چون یک دفعه اتفاق می افتد ولی سالی حدود 18 الی 19 هزار و روزی بیش از 50 تا مرگ در کشور داریم که به چشم نمی آیند . این از نگاه عام ممکن است زیاد قابل سرزنش نباشد ولی به هرحال مسئولین مملکتی باید با نگاه نیاز جدی کشور بهاین مسئله بپردازنند. من فکر میکنم که الان اون تعلق خاطر کافی نسبت به سوانح ترافیکی کشور وجود ندارد و  مسئولین اجرایی کشور خیلی جدی تر به این مسئله بپردازنند،و فقط وزارت بهداشت در جهت  رسیدگی به مصدومین فعالیت دارد و این کاملا ناکافی به نظر می رسد
 

منبع : hsena
نویسنده : حسن گرجی
کلید واژه
 
ارسال نظر
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ما، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.

2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.

3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.

نام:
ایمیل:
نظر:
 
captcha
کد امنیتی:
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه خبری تحلیلی HSE می باشد .
Hosted By gitisun