• دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷
  • الاثنین ١١ ربیع الاول ١٤٤٠
  • Monday, November 19, 2018
صفحه اصلی
سلامت و محیط زیست
ایمنی و حوادث
مدیریت بحران
علمی
بین الملل
rss
کد مطلب :   84658 تاریخ انتشار: 
جمعه ۱۱ آبان ۱۳۹۷
- 12:07 تاریخ آخرین ویرایش :
  1397/08/11
 
 
30 درصد مدارس کشور نیازمند مقاوم‌سازی و بازسازی است
وزیر آموزش و پرورش گفـت: 30 درصد مدارس کشور نیاز به مقاوم‌سازی، تخریب و بازسازی دارند که به 90 هزار میلیارد تومان اعتبار نیازمند هستیم.
30 درصد مدارس کشور نیازمند مقاوم‌سازی و بازسازی است

سید محمد بطحایی شامگاه پنج‌شنبه در نشست با فرهنگیان شهرستان خوانسار اظهار کرد: موانع و مشکلاتی بر سر راه آموزش و پرورش است که نمی‌گذارد به سمت پیشرفت و ترقی  برود، آموزش و پرورش تضمین‌کننده آینده نظام و آینده‌‌سازان کشور است.

وی با بیان این‌که آموزش و پرورش به دلایل مختلف با مسائل و مشکلات مختلفی مواجه است، افزود: فضا و تجهیزات آموزشی به نحوی نیست که بتوانیم آموزش و پرورش خوب را تقدیم آینده‌سازان کنیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: نیروی انسانی ما انگیزه لازم و کافی را برای کار باکیفیت در اختیار ندارد، نیروی انسانی ما آموزش‌های لازم متناسب با  شرایط روز را نمی‌گذراند، امکانات و تجهیزات لازم به معنای صحیح معلمی را در اختیار نیروی انسانی قرار ندادیم.

وی افزود: برنامه‌های درسی ما به شیوه کاملاً سنتی و با مسائل مختلف طراحی و اجرا می‌شود، مدیریت و نحوه اداره آموزش با مشکلات و اختلالات مزمنی مواجه است.

بطحائی تصریح کرد: کوهی از  مسائل و مشکلات در برابر ما است که اگر به اتکای آموخته‌ها و تجارب ارزشمندی که نظام آموزش و پرورش دارد متکی نباشیم و امید به این‌که زیربنای کشور ما آموزه‌های دینی است قطعاً ناامید می‌شدیم.

وی ادامه داد: همواره در 35 سال گذشته و حتی قبل از پیروزی انقلاب مشکل فضای آموزشی وجود داشته است، گرچه هرازگاهی در  بخش‌هایی مشکلات کاهش داشته است اما معلمان همواره مشکلات  متعددی داشتند، باید مسیر و روش آموزش و پرورش تغییر یابد تا در 40 سال آینده با این مسائل و مشکلات مواجه نشویم.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: امروز 30 درصد مدارس کشور یعنی یک سوم مدارس به مقاوم‌سازی، تخریب و بازسازی نیاز دارند که به 90 هزار میلیارد تومان اعتبار نیازمند هستیم؛ این میزان هزینه برای ساخت و بازسازی برابر با 2 سال بودجه آموزش و پرورش بدون این‌که هزینه‌های جاری را پرداخت نکنیم.

وی با بیان این‌‌که تا زمانی که نیروی انسانی انگیزه کافی برای تحول نداشته باشد تحولی صورت نمی‌گیرد، ابراز کرد: در سال تحصیلی جدید بیش از  14 میلیون و 23 هزار دانش‌آموز مشغول تحصیل شدند که نسبت به سال گذشته 6 درصد افزایش داشته و در مقایسه با 15 سال گذشته بی‌سابقه بوده است، در 6 سال آینده این تعداد دانش‌آموز به 16 میلیون و 800 هزار نفر می‌رسد.

بطحائی با بیان این‌که باید به مسائل جاری آموزش و پرورش توجه شود، عنوان کرد: در مهرماه سال جاری 60 هزار معلم بازنشسته شدند که معادل کارمندان 3 وزارتخانه است، این موضوع از مسائل جاری آموزش و پرورش است که باید به آن توجه داشته باشیم؛ یک میلیون نیروی شاغل و 700 هزار نیروی بازنشسته داریم.

وی در ادامه اذعان کرد: مسیر و نگاه برای حل مسائل در آموزش و پرورش باید تغییر کند و از برنامه‌های 40 سال گذشته نباید استفاده کرد، نخستین اقدام تمرکز در نظام آموزش و پرورش است، مدیران مدارس باید استقلال کافی داشته تا بتوانند نوآوری داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: نخستین موضوعی که مانع حل مسائل است تمرکز شدید در تصمیم‌گیری است، رویکرد مدرسه‌محوری مهم‌ترین سیاست نظام آموزش و پرورش است.

وی خاطرنشان کرد: نیروی انسانی باید دلگرم باشد و نگران معیشت زندگی نباشد، برای رفع مشکلات معیشت معلمان رتبه‌بندی متناسب با موضوعات مختلف مانند شایستگی‌ها، محل خدمت و حضور در کلاس‌های مهارتی تعریف و در سال جاری به تصویب خواهد رسید.

بطحائی افزود: مسیر آموزش و پرورش تغییر کرده است و انبوهی از فشارهای آموزشی تحت عنوان کلاس‌های آزمون ‌و آموزشی را افرادی فرصت‌طلب و سودجو به دانش‌آموزان یاد می‌دهند که نسل جوان را نسلی منزوی تربیت می‌کند.

منبع : فارس
نویسنده : حسن گرجی
کلید واژه
 
ارسال نظر
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ما، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.

2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.

3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.

نام:
ایمیل:
نظر:
 
captcha
کد امنیتی:
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه خبری تحلیلی HSE می باشد .
Hosted By gitisun